Krízový plán pri riadení činností zameraných na predchádzanie vzniku a šíreniu COVID-19, resp. iných prenosných ochorení

Krízový plán pri riadení činností zameraných na predchádzanie vzniku a šíreniu COVID-19, resp. iných prenosných ochorení

 

KRÍZOVÝ PLÁN

Centrum sociálnych služieb – Bôrik má vypracovaný Krízový plán pri riadení činností zameraných na predchádzanie vzniku a šíreniu COVID-19, resp. iných prenosných ochorení. 

Krízový plán bol vypracovaný za účelom prevencie a zvládanie krízovej situácie v súvislosti s epidemiologickou situáciou spôsobenou novým koronavírusom. Vzhľadom na svoj obsah,  môže byť použitý aj v ostatných mimoriadnych situáciách zapríčinených šírením a vznikom iných prenosných ochorení.

 OBSAH:                                                                            

  1. Účel a záväznosť krízového plánu
  2. Krízové riadenie 
  3. Krízový štáb
  4. Činnosti krízového štábu
  5. Informačná povinnosť zamestnancov
  6. Preventívne opatrenia
  7. Všeobecné usmernenia zamerané na osobnú prevenciu
  8. Všeobecné zásady pre prevenciu vzniku a šírenia respiračných vírusov
  9. Pravidlá prevencie a kontroly infekcií a špeciálne preventívne opatrenia v prevádzke  
  10. Zaistenie komunikácie s okolím 
  11. Dočasné obmedzenie pohybu klientov
  12. Organizovanie návštev v prevádzke
  13. Práca s klientmi a zaistenie ďalších vecí v prípade karantény 
  14. Dočasné opustenie zariadenia klientom z dôvodu lekárskeho vyšetrenia  so sprievodom
  15. Prijímanie nových zamestnancov
  16. Prijímanie nových klientov 
  17. Príprava na zaistenie prevádzky na obdobie 14 dní  (minimálny nutný počet zamestnancov podľa odhadu) 
  18. Priestory na oddych a nočný odpočinok pre zamestnancov v karanténe
  19. Priestory na oddych a nočný odpočinok pre zamestnancov v prevádzke   mimo priestorov  karantény
  20. Plán reprofilizácie lôžok prijímateľov sociálnej služby v CSS- Bôrik
  21. Klient po návrate z nemocnice 
  22. Pomôcky, vybavenie, hotovosť
  23. Zaistenie stravy
  24. Práčovňa 
  25. Zoznam dôležitých telefónnych čísel
  26. Postup pri riešení infikovaného klienta
  27. Testovanie
  28. Postup pri ochorení ďalších osôb 

29. ZOZNAM PRÍLOH -  10 ks:

 

Príloha č. 1:  Terminológia

Príloha č. 2:  Záznam z výkonov preventívnych opatrení k zabráneniu šírenia Koronavírusu, 1. časť - proces upratovania

Príloha č.3:   Záznam z výkonov preventívnych opatrení k zabráneniu šírenia  Koronavírusu, 2. časť - proces upratovania

Príloha č. 4:  Postup k dočasnému opusteniu zariadenia klientom  v sprievode  zamestnanca

Príloha č. 5:  Sledovanie príznakov u klienta s podozrením na infekčné ochorenie  horných dýchacích ciest (chrípka, COVID-19 ...),  ošetrovateľský proces

Príloha č. 6:  Manažment príjmu klienta do zariadenia sociálnych služieb a v zariadení sociálno – právnej ochrany detí a sociálnej kurately v súvislosti so zvýšeným rizikom šírenia nákazy  COVID – 19

Príloha č. 7:  Krízový jedálny lístok

Príloha č. 8:  Telefónny zoznam dôležitých telefónnych čísel 

Príloha č. 9:  Psychologické intervencie v krízovej situácií

 Príloha č. 10: KROKOVNÍK v prípade podozrenia z nákazy COVID-19

 

S krízovým plánom pracuje ustanovený interný krízový štáb, ktorý zasadá pravidelne alebo podľa potreby. Zo stretnutí interného krízového štábu sa vystavuje záznam/zápisnica.

V prípade vzniku mimoriadnej udalosti sa vypĺňa záznam o mimoriadnej udalosti. Protokol o obmedzení sa vypĺňa len pri individuálnom obmedzení v zmysle Zákona o sociálnych službách č.448/2008 Z.z. v ZNP, ktoré sa netýka všeobecného zákazu návštev a opustenia zariadenia prijímateľom sociálnych služieb, ktoré je vydané pre všetkých PSS na základe odporúčania MPSVR.

Krízový plán a prílohy sú k dispozícii všetkým kontrolným orgánom v zmysle legislatívy SR.

Kalendár podujatí

 
Predchádzajúci mesiac Apríl 2024 Nasledujúci mesiac
Po Ut St Št Pi So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30