Krízový plán pri riadení činností zameraných na predchádzanie vzniku a šíreniu COVID-19, resp. iných prenosných ochorení
KRÍZOVÝ PLÁN
Centrum sociálnych služieb – Bôrik má vypracovaný Krízový plán pri riadení činností zameraných na predchádzanie vzniku a šíreniu COVID-19, resp. iných prenosných ochorení.
Krízový plán bol vypracovaný za účelom prevencie a zvládanie krízovej situácie v súvislosti s epidemiologickou situáciou spôsobenou novým koronavírusom. Vzhľadom na svoj obsah, môže byť použitý aj v ostatných mimoriadnych situáciách zapríčinených šírením a vznikom iných prenosných ochorení.
OBSAH:
- Účel a záväznosť krízového plánu
- Krízové riadenie
- Krízový štáb
- Činnosti krízového štábu
- Informačná povinnosť zamestnancov
- Preventívne opatrenia
- Všeobecné usmernenia zamerané na osobnú prevenciu
- Všeobecné zásady pre prevenciu vzniku a šírenia respiračných vírusov
- Pravidlá prevencie a kontroly infekcií a špeciálne preventívne opatrenia v prevádzke
- Zaistenie komunikácie s okolím
- Dočasné obmedzenie pohybu klientov
- Organizovanie návštev v prevádzke
- Práca s klientmi a zaistenie ďalších vecí v prípade karantény
- Dočasné opustenie zariadenia klientom z dôvodu lekárskeho vyšetrenia so sprievodom
- Prijímanie nových zamestnancov
- Prijímanie nových klientov
- Príprava na zaistenie prevádzky na obdobie 14 dní (minimálny nutný počet zamestnancov podľa odhadu)
- Priestory na oddych a nočný odpočinok pre zamestnancov v karanténe
- Priestory na oddych a nočný odpočinok pre zamestnancov v prevádzke mimo priestorov karantény
- Plán reprofilizácie lôžok prijímateľov sociálnej služby v CSS- Bôrik
- Klient po návrate z nemocnice
- Pomôcky, vybavenie, hotovosť
- Zaistenie stravy
- Práčovňa
- Zoznam dôležitých telefónnych čísel
- Postup pri riešení infikovaného klienta
- Testovanie
- Postup pri ochorení ďalších osôb
29. ZOZNAM PRÍLOH - 10 ks:
Príloha č. 1: Terminológia
Príloha č. 2: Záznam z výkonov preventívnych opatrení k zabráneniu šírenia Koronavírusu, 1. časť - proces upratovania
Príloha č.3: Záznam z výkonov preventívnych opatrení k zabráneniu šírenia Koronavírusu, 2. časť - proces upratovania
Príloha č. 4: Postup k dočasnému opusteniu zariadenia klientom v sprievode zamestnanca
Príloha č. 5: Sledovanie príznakov u klienta s podozrením na infekčné ochorenie horných dýchacích ciest (chrípka, COVID-19 ...), ošetrovateľský proces
Príloha č. 6: Manažment príjmu klienta do zariadenia sociálnych služieb a v zariadení sociálno – právnej ochrany detí a sociálnej kurately v súvislosti so zvýšeným rizikom šírenia nákazy COVID – 19
Príloha č. 7: Krízový jedálny lístok
Príloha č. 8: Telefónny zoznam dôležitých telefónnych čísel
Príloha č. 9: Psychologické intervencie v krízovej situácií
Príloha č. 10: KROKOVNÍK v prípade podozrenia z nákazy COVID-19
S krízovým plánom pracuje ustanovený interný krízový štáb, ktorý zasadá pravidelne alebo podľa potreby. Zo stretnutí interného krízového štábu sa vystavuje záznam/zápisnica.
V prípade vzniku mimoriadnej udalosti sa vypĺňa záznam o mimoriadnej udalosti. Protokol o obmedzení sa vypĺňa len pri individuálnom obmedzení v zmysle Zákona o sociálnych službách č.448/2008 Z.z. v ZNP, ktoré sa netýka všeobecného zákazu návštev a opustenia zariadenia prijímateľom sociálnych služieb, ktoré je vydané pre všetkých PSS na základe odporúčania MPSVR.
Krízový plán a prílohy sú k dispozícii všetkým kontrolným orgánom v zmysle legislatívy SR.